![]()  | |
| Courage! On est presque là! | 
A. Compréhension
  de texte (15 pts) Same as your last unit test! Different names, different people. 
 | 
 
B. Trouve
  la bonne définition (5 pts) Read a description of a person (how he or she looks like, what he or she is wearing) and match it with a picture. 
 | 
 
Lecture totale …../20 
 | 
 
1. La
  date  (3 pts) : 1 pt for each
  category. Two ways to write the date in French: 
À Jakarta, le 24 mai 2012 
Jeudi, le 24 mai 2012 
 | 
 
2. La
  classe de Titeuf 
(12 pts) Know your vocabulary: Units l'école et la mode!  | 
 
3. En
  trouvant les différences :  (8
  pts)  
Almost the same as the reading exercise B, but with you writing about  the people in the photo. 
 | 
 
4. Qu’est-ce
  qu’ils aiment faire ? (12 pts)  
You should be able to tell me what you or other people like to do (interests, hobbies, sports) This also would be useful elsewhere on this exam. 
J'aime faire du basket 
Marie aime jouer au tennis. 
On aime aller au cinéma, 
etc.  
 | 
 
5. Les
  objets dans la classe et les couleurs (10 pts ) Learn your colors well. Learn which colors are gender sensitive (masculine or feminine) or not gender sensitive, always singular and plural forms. 
Le bureau est marron, jaune, et bleu. 
Les bureaux sont marron, jaunes, et bleus 
La maison est marron, jaune et bleue. 
Les maisons sont marron, jaunes, et bleues. 
 | 
 
6.
  Composition : Mon jour à l’école (15 pts) Study le jour de Sylvie and you'll be fine! 
 | 
 
7.
  Conjugaisons : avoir, être, aller, faire, -er, -ir, -re (10
  ) Present tense. IMPORTANT! 
 | 
 
8. Qui ou
  que ?  
(10 pts) Also IMPORTANT! 
-La fille qui porte une rose s'appelle Juliette. (subject) 
la fille que Roméo aime s'appelle Juliette. (direct object) 
 | 
 
Écriture totale …../80 
 | 
 
Return to main menu 2nd semester
Bonne chance!

No comments:
Post a Comment